Velkommen - Sponsorer - Gæstebog - Fakta - Dagbog - Galleri - Links
Side designet af Net For Dig - Vi gør det Ne(m)t for dig

11. april 2009: Så nåede jeg i land.

Ok, jeg har ikke fået resultaterne for de sidste 2 endnu, men det føles som om jeg er færdig. 6 måneders HÅRDT arbejde er overstået. De sidste 2 eksamener var Flight Planning og General Navigation, alle sagde at FP er helt vildt nemt og at GN er svært og man skal være hurtig. Så jeg gik til eksamen med den indstilling og fik mig en slem overraskelse - FP var laaaaang og hård og Gnav var faktisk ikke så slem. Jeg kunne ikke sove natten før hverken den ene eller den anden, så jeg kørte på pumperne til sidst, men når man næsten er i land kommer stædigheden op i en, nu skal det bare afsluttes! Jeg fik heldigvis lov at sidde med i undervisningen på Bristow Academy til disse 2 fag, ellers havde det været en sej omgang at komme igennem!

Jeg havde bestemt at jeg ikke ville sælge min elskede bil Pope'n og bare lade den stå til jeg kom igen, men 2 timer før vi skulle køre til lufthavnen kom der en og ville købe den. Jeg tog dette som et tegn på at jeg hellere måtte sælge den og jeg sagde til køberen at jeg gerne ville købe den tilbage når jeg kom igen. Men han vil sgu ikke sælge, så nu er jeg endt med et tvivlsomt stykke bil, der skal startes på en helt bestemt måde og vinduer der ikke kan rulles ned...men hvad kan man også forvente til $500! Jeg var meget bekymret for om jeg kunne stole på den når jeg nu skullle køre helt over vest på til universitetet hvor eksamenerne finder sted - tænk hvis den brød sammen og jeg ikke nåede frem til de sidste 2...ja man bliver lidt paranoid...men det gik :)

Nu har jeg den sidste hurdle - flyvetesten...men den glæder jeg mig nu til :) Jeg var faktisk ude at flyve for et par uger siden - første gang i næsten et helt år - wow, hvor var det fedt! General handling gik fint, det er airmanship'en der ryger når man ikke flyver i lang tid.

Efter et par dage fri skal jeg til at tage mig sammen og komme videre, men jeg har været lidt flad, det er ikke uden omkostninger, at køre sig selv så hårdt.

Under JAR skal man også have et radiolicens for at må betjene radioen i helikopteren, så eksaminøren sidder i et separat rum og giver opgaver der skal løses. Man skal igennem forskellige scenarier som man kommer ud for under en almindelig flyvning. Den skal beståes før man kan tage den endlige Skillstest.